Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2008 23:21 - Момо Капор - Скандал
Автор: kuracpalac Категория: Изкуство   
Прочетен: 2883 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 17.03.2009 16:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Това е най-ужасното лято в живота ми! - каза тя сред дима на запържената кайма за пълнените чушки.

- Защо? - попита той помътнялото огледало. Бръснеше се.

- Защо? Не виждаш ли?

- Кога ще тръгваме за плажа? - попита синът.

- Стана десет и половина... - обади се дъщерята иззад комикса.

- Каква е разликата? - говореше на дима. - Затова ли бихме толкова път - цяло лято да пълня проклетите чушки?

- Аз ли те накарах да ги пълниш?

- А какво щяхме да ядем тогава?

- Щяхме да ядем навън като останалите хора.

- Останалите хора почиват на хотел и вече са на плажа!

- Останалите хора имат пари.

- Въпросът не опира само до парите.

- Ами до какво?

- До това, че не си мърдаш и малкия пръст, за да ми помогнеш.

- Бръсна се.

- Не съм сляпа.

- Кога тръгваме за плажа? - изхленчи момчето.

- Вече е единадесет и половина - обади се момичето иззад комикса.

- Това е последното лято, когато готвя - каза тя, тъпчейки яростно каймата в чушката. - Другата година отиваме на хотел!

- Що пък не? - каза той, като изплакваше пяната. - Но тогава няма да бъдем на море цял месец, а само десет дни.

- По-добре десет дни, отколкото една година като сега! Защо ме гледаш така?

- Знаеш ли - каза той, - запасите ми от любов към теб не са неизчерпаеми. Мисля, че са на привършване.

- Заплашваш ли ме?

- Не, само ти казвам.

- Кога ще тръгваме за плажа? - продължаваше да пита момчето.

- Млък! - изрева той.

- Сега пък си го изкарваш на децата! - каза тържествуващо тя.

- О, Боже! Видя ли как се порязах?

- Да знаеш колко ми пука!

- Добре - каза той, като я хвана за раменете, - какво всъщност искаш?

- Искам да почивам като останалите.

- А не почиваш ли?

- Не. И ти го знаеш също толкова добре, колкото и аз.

- Почиваме ли, или не почиваме? - попита той децата.

- Вече е дванайсет и половина... - каза дъщерята.

Сложиха тенджерата с пълнените чушки в плетена кошница и я покриха с карирана салфетка. Нарязаха хляб. В друга салфетка увиха лъжиците и солта.

Белградската преса още не беше пристигнала. Той изпи на крак бутилка хладка бира, докато чакаха кораба за острова. От кошницата капеше червеникава мазнотия от пълнените чушки. На кораба бъкаше от крушовидни, смугли, заострени, обли и едри гърди с щръкнали зърна. Прекосиха ивицата изсъхнала трева и се спуснаха в камениста долчинка. Децата се изгубиха някъде. Жената се съблече и влезе в морето. То се простираше пред нея голямо и загадъчно, потънало в белезникава омара. Мъжът гледаше хълбоците, стегнатите бедра и гърба й на бивша плувкиня. Забеляза, че ръцете й са нашарени от вените. Приготвяше тяхната храна. Той се приближи и я прегърна изотзад.

- Ти си моето голямо момиче... - каза. - Да знаеш, че не бих те сменил с която и да било!

- Защото ти готвя... - цупеше се тя, изплъзвайки се от прегръдката му.

- Знаеш, че не е заради това!

Минавах случайно оттам с лодка и видях най-щастливата двойка на света. Мъж и жена на брега на Адриатическо море.

 



Тагове:   момо капор,


Гласувай:
1



1. deepred - Хубав, странен разказ за ежедне...
05.03.2008 18:07
Хубав , странен разказ за ежедневната любов . И все пак ми остана горчив привкус , как тя не е оценана - някъде там не си могъл да избягаш от робския манталитет на българката . И само още нещо - много бързо се въртят часовете в твоя разказ. Чао - почти полунощ е ! :)
цитирай
2. vivian1331 - ...
26.05.2008 10:19
Страхотно е...
цитирай
3. ledzeppelin - :)
14.09.2011 22:10
Страхотен е Момо Капор! :)
Чела съм 2 негови книги - "Хало, Београд" и "Уна". И двете ми харесаха много.
Разказът е много истински и човешки.
Само че май и моите запаси от любов не са неизчерпаеми :))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kuracpalac
Категория: Туризъм
Прочетен: 4237895
Постинги: 362
Коментари: 3591
Гласове: 43369
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031