Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.07.2008 09:00 - МИРЪТ
Автор: kuracpalac Категория: Изкуство   
Прочетен: 1985 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 17.03.2009 16:43


Войната свърши.

Без победители.

Все пак подписах доброволна капитулация.

Дипломацията ще свърши останалото.

Не искам да се боря повече. Предадох се.

Остави ме да се погрижа за своите мъртви.

Оптимизмът издъхна в ръцете ми.

Влача надеждата за краката.

Събирам разпокъсани чувства.

Мъкна на гърба си ревността, от чиято тежест ми се огъват коленете.

Изгоряха писмата, картичките, снимките и посланията ми, писани с ярко червило по огледалата.

В пепелника плуват кибритени клечки, удавени във вино.

Над бойното поле се кълби мъгла от безчет изгорели цигари.

Остави ме да се погрижа за своите мъртви.

Няма да ти трябват вече цитатите, стиховете, малките трикове, паролите, стопените в огъня ключове, игрите и привичките.

Остави ме да ги събера и погреба, както подобава, защото след всяка битка се надига паплач, която граби всичко, до което се докопа.

Не искам нищо от това да попадне в ръцете ми!

На теб, както винаги, ти е все едно, разбира се: след себе си не остави друго освен отпечатъка от своето красиво тяло в постелята, където се борихме на живот и смърт, а утре, бездруго, сменят спалното бельо.

Момо Капор
Светла Рускова-Джерманович, превод от сръбски
Гергана Иванова, редактор на превода

Още тука http://kuracpalac.blog.bg/viewpost.php?id=178140
----------------------------------------------------------------------------

image

Момо Капор е роден в Сараево през 1937 г. Живее в Белград. Завършил е живопис през 1961 г. в белградската Академия за изобразително изкуство. Известен е на югославската читателска аудитория като автор на тридесетина книги - романи, кратки разкази, пътеписи и художествени монографии, както и на приблизително същия брой драматизации. Литературните критици и теоретици го считат за един от родоначалниците на кратките литературни форми (short-story) в бивша Югославия. Неговите разкази и новели са събрани в множество сборници: "И други разкази", "Лански снегове", "101 разказа", "Тя", "Off разкази", "Най-хубавите години и други разкази", а пътеписите му са публикувани в книгата "Скитам и разказвам". Момо Капор е автор на романите "Фолиранти", "Провинциалист", "Ада", "Зое", "Уна", "От седем до три", "Книга за оплаквания", "Зеленото сукно на Монтенегро", както и на двутомната хроника "Бележките на една Ана" и "Хей, не съм ти разправяла за това!". Пише за деца: "Саня" и "Леро - царят на пеперудките". Автор е на голям брой документални филми и телевизионни предавания, а по негови сценарии са снимани и няколко пълнометражни игрални филма. Илюстровал е голям брой свои и чужди книги и е правил изложби както в страната, така и в галерии в Ню Йорк, Бостън, Женева, Брюксел. Превеждан е на френски, немски, полски, украински, чешки, унгарски, шведски и български.



Тагове:   момо капор,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. viki11 - Трябва да съм остаряла,
14.07.2008 09:10
щом обичам мира.
цитирай
2. ametist - ....
14.07.2008 09:54
http://www.youtube.com/watch?v=mtFG9gUV_Eg&feature=related
цитирай
3. kalbotobg - към: 1 9.10
14.07.2008 10:35
Тези които обичат мира са просто помъдряли :)
цитирай
4. rotazia - Готова съм да съм дялан камък, само и ...
14.07.2008 20:00
Готова съм да съм дялан камък , само и само да има мир и съгласие ! А всяко нещо е за сметка на друго , и въпреки . Приятно !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kuracpalac
Категория: Туризъм
Прочетен: 4247423
Постинги: 362
Коментари: 3591
Гласове: 43370
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930